Historien om när vi blev blåsta

Det hela började med när vi var i Richmond förra veckan. En bögig kille kom fram till oss och berättade att han var kändissylist, och att han arbetade med Elite models som hade ett projekt där man ville visa att vanliga tjejer också kunde ta fina "modellbilder". Dom åkte runt i hela England och valde ut 10 tjejer om dagen, vi var då två av dom. Han sa att han skulle styla oss med kläder, flera ombyten, en kille som hade stylat Paris Hiltons hår skulle göra vårat hår. Vi skulle få en mini ansiktsbehandling och handmassage. Vi skulle få gratis inträde på flera klubbar i London i ett år, vi skulle få gå och klippa oss och färga håret för halva priset på valfri HOB salong i ett halvår. Han visade även upp moderepotage i olika tidningar som han hade stylat, och bilder på sig själv tillsammans med kändisar han jobbat med. 

Allt det här skulle vi få för 30 pund (ca 300kr), och vi skulle lova att lägga ut bilden på våra Facebooks. Vi blev ganska misstänksamma för låter det för bra för att vara sant så är det förmodligen det. Astrid frågade ut honom ganska rejält, och vi tvingade honom att ringa upp numret han gett oss, för att boka tid, för att se om det var äkta. Det var det. Han sa också att vi skulle få en bild gratis och ville vi köpa fler kostade dom 10 pund styck. Vi fick även en broschyr med all fakta och kontaktuppgifter.

Vi tänkte mest att det lät roligt, och gratis inträde till massa klubbar sitter ju inte fel för två studenter som vi. Sedan tänkte vi att om blir vi blåsta så är det bara 30 pund, inte hela världen.
Vi ringde för att boka tid dagen efter, allt var lugnt förutom att vi inte fick boka tid utan att betala en deposition på 50 pund var som en garanti på att vi dyker upp. Som dom dessutom ville ha via telefon, alltså våra kortnummer. Hm. Vi hade ju redan betalat? Dom pengarna var ju i sjön om inte inte dök upp? Vi tänkte no way att vi ger ut våra kortnummer via telefon, så vi frågade om vi kunde komma dit och betala istället vilket vi kunde. 

Vi åkte dit i måndags och betalade depositionen. Killen där sa att vi skulle ta med oss egna kläder, vilket var tvärt emot vad bögkillen Steve hade sagt. Jag fick ingen bra känsla, jag kände på mig att det skulle bli exakt som The Studio hemma. Vilket inte är min grej, jag har aldrig velat vara modell för en dag eller liknande. Jag känner mig inte bekväm framför kameran, och Astrid kände likadant. Vi började bli väldigt otaggade på hela grejen helt enkelt. Men vi hade ju betalat så vi var ju tvungna att göra det för att få tillbaka våra pengar.

I fredags var det dags och på dagen i skolan kom vi på att ingen av oss hade fått kvittot. Vi letade överallt fast ingen av oss mindes att vi fått ett kvitto, både trodde att den andra hade tagit det. Vi tänkte att vi kan ju i alla fall bevisa med kontoutdrag att vi har betalat. Det sa även kvinnan i receptionen när vi kom. 
Vi fick sitta ner och vänta, sedan kom en make up artist som skulle fixa hår och smink. Tjejen frågade hur jag ville ha det, och jag svarade att jag ville ha markerade ögon, hon sa bara nej nej nej, du har för små ögon jag gör något fint på dig. Sedan gjorde hon den fulaste sminkningen jag någonsin sett, har aldrig kännt mig så ful. Hygienen var katastrof, inte en pensel var ren utan gick bara från kund till kund. Jag är utbildad make up artist jag vet vad som inte är okej. Hon frågade mig inte en enda gång om jag var nöjd, utan frågade mest sin chef när hon fick gå hem. Jag undrade mest var killen som stylar Paris Hiltons hår var. Steve syntes heller inte till.

När vi var klara kom en fotograf och hämtade oss och hon var jättegullig, så fotograferingen gick smärtfritt.

Sedan blev i hämtade av en tjej som skulle visa oss fotona. När vi sa att vi inte fått något kvitto så sa hon att vi inte kunde få pengarna tillbaka. Det var inte alls okej att visa kontoutdrag.
Men vi fick ju inte ens boka tid om vi inte betalade? 
Vi har ju bevis på att vi betalat?
Ni får ju bara behålla depositionen om vi inte skulle dyka upp?
Hon berättade också att fotona kostade 75 pund styck, inte 10!
Jag blev så jävla arg, vi hade blivit ljugna för så många gånger så jag blev helt trött. Var var Steve med klädstylingen? Var var killen som skulle fixa håret? Var var våra miniansiktsbehandlingar? Var var vår handmassage? Var var vår DEPOSITION?! 
Vi ville inte ens göra fotograferingen, så blir ju tvunga att betala 80 pund för skiten. 

Jävla pissElite models, vi ska skriva ett fett klagomail, för vi ska har våra pengar tillbaka. Jag accepterar inte det här. Hur lyckades vi bli lurade så många gånger fast vi var på vår vakt hela tiden? Åååååååh.

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra! På dom bara!

Puss Mamma.

2011-04-03 @ 16:19:39
URL: http://josefinvl.blogg.se/
Postat av: Linda

ja, fyfan! på dom! grrrrrrrr

2011-04-06 @ 17:18:14
URL: http://lindamariabergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0