Onsdag

Hallå! Nu har jag haft mina första lektioner i skolan, jag blev uppflyttad till advanced class efter mitt prov jag gjorde i måndags. Det går rätt bra, fast enda kruxet är att dom pratar mycket om substantiv, verb, adjektiv, adverb, presens, perfekt, imperfekt osv. Både jag och Astrid är helt lost när det gäller det där, för det kan vi inte ens på svenska. Som tur är måste vi inte kunna vilka ord som är verb osv på själva provet sen, det ska väl bara hjälpa till i undervisningen. Fast då sitter jag bara och gapar.
Vi är nog dom enda svenskarna på skolan, eller det finns en kille vi misstänker. Annars kryllar det av japaner, koreaner och schweisare.  


Astrid och jag i måndags


Kommentarer
Postat av: Linda

åhe, roligt att du lägger upp lite bilder :D! och kul att det går bra, du är en liten stjärna! pussisar

2011-03-24 @ 07:49:18
URL: http://lindamariabergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0