11:e april

Tänk att jag har varit här i tre veckor nu, fort går det fast det känns som jag har varit här längre ibland. Har liksom vant mig så snabbt. Jag har fått en ny sambo, en Thailändsk kille som nu bor i rummet mitt emot mitt rum. Jag stör mig lite på honom, han smaskar nämligen väldigt mycket när han äter. Sedan har han vääldigt hög volym på tv:n på kvällen som jag hör ända in i mitt rum. Inte har jag sagt till heller, svensk som jag ändå är. Som tur är så ska han bara bo här i två veckor. Ja, det var veckans problem i Josefins liv.


Jo föresten jag har ett till problem, sjukt bra ord som inte finns i det engelska språket.
Om någon engelsk person med makt kan fixa, jag saknar dom här orden:

orka
fika
fin
ju
snygg
väl
alltså  
träningsvärk
trivas
pålägg
lagom!

Kommentarer
Postat av: Faderen

Vad sägs om :

Liksom

Matsmaskare

Högvolymare

Dom saknas väl?

2011-04-11 @ 22:32:12
Postat av: mamma

3 veckor? Tiden går fort när man har roligt!

2011-04-12 @ 17:04:38
Postat av: Martina

haha älskar din blogg du måste fortsätta blogga när du är hemma!!

2011-04-13 @ 14:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0