Shakespeare

Förra tisdagen skulle jag och Astrid på Hamlet i The Globe som är en kopia av Shakespeares teater från back inte the days. Vi köpte dom billigaste biljetterna för 5 pund och då får man stå. Jag läste på lite innan om vad den handlar om för jag tänkte att det skulle vara väldigt gammeldags engelska. Teatern började, och visst var det gammal svår engelska så jag förstod inte så mycket, men jag visste ju ändå vad som skulle hända och Astrid förklarade så mycket som hon förstod men fick inte riktigt heller ihop det. Visste liksom inte riktigt var Hamlet höll hus. Skulle inte han döda någon och spela galen? Vi dubbelkollade biljetterna och där stod det Hamlet 11:e maj. Det stämde ju. Vi antog att vi var lite tröga bara, och det kommer nog igång efter pausen. Föreställningen började igen och jag fattade ingenting, vart var Hamlet?! Tog up biljetterna igen och såg då felet. 2 pm stog det. Vi hade alltså missat Hamlet och var helt enkelt på en annan föreställning, vilken visste vi inte. Vi hade visat upp biljetterna fyra gånger och ingen hade märkt att vi hade fel biljetter. Mysig stämning var det i alla fall!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0